I saw an angel

"Jag sa till mamma idag att du är någon av de tjejerna i klassen som ja alltid kommer hålla hårt i. Det finns en anledning till det. Du är precis som jag, Andrea. Jag trivs så fruktansvärt bra i ditt sällskap och jag litar på dig till 100."

När man får läsa en sån sak blir man glad, det är som att ett litet ljus på insidan tänds och det blir en liten låga som brinner inom en. Man blir så glad att man inte vet vart man ska ta vägen inombords, men man kanske inte visar det på rätt sätt på utsidan.

Sen när man har en period när man är så nere så att man inte ens orkar kämpa längre, orkar inte ta ett steg vill bara lägga sig ner och sova i flera dagar och får läsa nått sånt här

"Andrea.. Kan du inte ge skolan en ärlig chans? Jag vet att du förmodligen inte ens kommer vilja läsa det här smset. Men jag vet att du och jag kan fixa det här. Vi står ungefär på samma plan. Mentänk så här, hur många gånger har man inte bara velat lägga sig ner och dö? Hur många människor har under sin tonårsperiod känt exakt som du? Jag vet att ibland vill man bara bort från allting, men vet du vad det bästa är? Det är att ta sig igenom skiten. Hur jobbigt det än är. Dig har jag känt i ungefär ett halvår, och under den perioden har jag sett vilken fin och stark människa du är, ingen är starkare än du. Älskling, jag ska hjälpa dig upp. För när du inte orkar mer så orkar jag för två. Styrka är inte att aldrig falla, utan att ta sig upp efter faller. Och det kan du. Det jag sett av dig, är inte att du fallit och låtit dig ligga kvar, jag har sett dig ta dig upp varenda gång, ställa dig på dina egna ben och gått vidare. Bo hos mig en vecka, ersätt dina rutiner med mina, följ mig varenda steg jag tar, plugga med mig, sov med mig varje natt, ge skola en ärlig chans terminen ut. Du har ingenting att förlora. När du tagit dig igenom detta kommer du vara så stark. En av människans bästa och mest användbara egenskaper är styrka, och din styrka är otrolig. Utnyttja den till fullo. jag tvekar inte på dig. DU tvekar på dig, ingen annan. Jag har så många gånger känt som du, jag har så många gånger velat fly från mina problem, fly från saker ja inte tror gör mig starkare. Men här står jag idag, visserligen inte piggare på skolan men en ny person, starkare än någonsin. Hade jag tvekat på mig själv så hade jag hoppat av skolan för länge sen. Jag säger inte till dig att ta en specifik väg i livet, jag säger att du ska ta RÄTT väg i livet. Jag hade aldrig lagt ned energi på dig från första början om jag inte visste att det var värt det. Jag tog rätt beslut och du är en av de bästa vännerna jag har, och verkligen kan lita på. Du säger att du kan lita på mig, lita då på när jag säger att vi kan fixa detta."

När man läser nått sånt, då känner man styrka, glädje och tårarna rullar ner för kinderna. Den där lågan som tändes innombords den blir så stor som en flammande eld och man känner sig så mycket bättre. Allting lättar ur en. Man tror att man har mött en ängel. För bara änglar kan stärka en med sånna ord.

Sen när ängeln tar avstånd och visar sig vara nått helt annat. Allt blir suddigt och man förstår inte riktigt vad som händer. Då slocknar den där flammande elden på insidan, den blir till en liten glöd som sedan blir till aska och man e tillbaka på noll igen. Och allting blir värre än det någonsin varit.
Jag tänker inte vänta på att ängeln kommer tillbaka för det är som att vänta på att snön ska smälta...

Kommentarer
Postat av: Nicole

Hellooo du har fått en AWARD av mig kolla min blogg för att se vad detta innebär! :D <3

2010-02-12 @ 16:39:01
URL: http://nnicoless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0