Jag försvinner in i dimman. "I feel like a drop in the ocean, alone"

Jag har hört att skolan inte passar för alla men vissa kämpar ändå. Jag mår dåligt av skolan, jag vaknar varje morgon med antingen ångest över att gå dit eller ångest över att jag har försovit mig. Jag tycker inte att det ska vara så... Jag vill må bra, jag vill vakna på morgonen och känna "idag är jag ledig från jobbet, jag kan åka och träna. Kanske städa eller gå en promenad, eller åka till stan. Bara vara" eller "idag börjar jag jobba sent då hinner jag göra det jag vill" eller "okej jag börjar tidigt idag men då hinner ja åka hem efter jobbet och laga middag till min familj, som jag för övrigt nästan aldrig gör någonting för" eller "åh, idag kan ja gå ut med mina vänner för jag är ledig imorgon"

Men det går inte för jag känner att jag är fast i att jag måste klara skolan (men det gör jag ändå inte) och jag måste jobba sent och sova lite vilket relaterar till att jag försover mig. Jag vill inte sluta jobba heller för det är i princip det som håller igång mig. Jag mår bra av att vara på jobbet med människor jag tycker om och jag gillar att tjäna pengar (precis som vilken människa som helst)

Varje dag vill jag skita i skolan för min egen skull, för att jag ska må bra. Men jag tänker bara på folk i min omgivning. Vad ska dom tycka om mig? Kommer alla säga "men varför Andrea?"
Jag vill inte att mina föräldrar ska bli besvikna och tycka att jag är dålig och misslyckad. Jag vill helt enkelt att folk ska säga "om det känns bra för dig så är det rätt val! En dag kanske du vill plugga i framtiden när du vet vad du vill jobba med och det är okej"
Jag vill göra min familj stolt över vem jag är, och just nu känns det inte som jag kan det. Jag vill kunna träffa mina vänner utan att vara deppig, jag vill kunna göra dom glada! Vad ska jag göra? Jag sitter fast, kan någon hjälpa mig?


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag VET att INGEN tycker att du är misslycka, Du är en toppentjej men som har det jobbigt just nu.

Be tex din mamma o pappa läsa ditt inslag o prata om det.

KRAM PS /om du vill får du gärna komma o prata./DS

2011-11-08 @ 19:31:36
Postat av: Kicki

Du ska välja den väg DU själv vill och inte vad någon annan säger åt dig. Samtidigt får man ta konsekvenserna av de val man gör! Oavsett vad du väljer kommer vi aldrig tycka att du är misslyckad. Det viktigaste av allt är att du mår bra. Love you forever <3<3<3<3<3<3<3

2011-11-08 @ 23:00:25
Postat av: Birgitta

Håller med föregående inslag det är du själv som bestämmer, Man har alltid ett val o det är bara du som skall leva ditt liv,o ta konsekvenser av det du väljer. Det innebär inte att du inte kan ta emot råd från någon klok person.Jag är kanske inte den rätta.

Om man ska förändra sitt liv så kan man börja med små förändringar. tex börja med att äta o sova ordentligt, träna då mår man bättre o kan lättare ta i de problem som dyker upp se möjligheter i stället för svårigheterna. Viktigast är dock att du mår bra.Kan du inte höra av dig. Du är som sagt älskad o respekterad vad du än väljer o göra med ditt liv. Du är bäst Älskar dig

2011-11-12 @ 12:52:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0